Sabtu, 21 Mei 2011

Benjy dilihat serah peket kepada polis

KUALA LUMPUR 19 Mei - Seorang anggota polis hari ini mendakwa dia melihat pelakon Benjy menyerahkan kepada seorang pegawai atasannya satu peket plastik lutsinar disyaki syabu yang disembunyikan di dalam unit Kondominium Menara Duta 2.
Inspektor Roslan Tambi memberitahu Mahkamah Majistret di sini, selepas pintu utama kediaman Benjy itu dibuka oleh pembantu rumahnya, artis tersebut dengan segera mencapai peket plastik yang terletak di rak buku sebelum diserahkan kepada Asisten Supritendan Mohd. Ashril Md. Johar.
Kata Roslan, Benjy yang diberkas bersama pembantunya, Afifi Hamid di tempat meletak kereta kediaman tersebut, sebelum itu telah dibawa ke Kondominium Mutiara Vista, Kepong Baru selepas dijumpai sejambak kunci dalam poket seluar artis lelaki tersebut.
Tambah anggota polis itu yang bertugas sebagai Pegawai Risikan/Operasi di Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) ibu negara, dua peket plastik mengandungi dadah turut ditemui di atas sebuah meja di unit Kondominium Mutiara Vista.
Ditanya oleh Timbalan Pendakwa Raya, Noor Mawarni Abdul Halim siapa anggota polis yang bertanggungjawab menyimpan ketiga-tiga peket dadah itu, saksi pendakwa kesembilan itu berkata, Mohd. Ashril yang menyimpan kesemua barang kes itu.
Ketika sesi soal balas oleh peguam bela yang mewakili Benjy, Amer Hamzah Arshad, lelaki tersebut memaklumkan, dia tidak pasti sekiranya tempat penyembunyian dadah di unit Menara Duta 2 itu boleh dilihat oleh sesiapa.
Namun ketika pemeriksaan semula oleh Noor Mawarni, Roslan menyatakan individu yang mengambil peket tersebut boleh melihat tempat penyembunyian barang terbabit.
Benjy, 33, atau nama sebenarnya Khaeryll Benjamin Ibrahim dibicarakan atas tuduhan memiliki 0.24 gram syabu di No. A-6-5 Menara Duta 2, Jalan 1/38B melalui Jalan Segambut di sini pada pukul 4 petang, 11 Mac tahun lalu.
Tertuduh juga didakwa memiliki 0.14 gram dadah jenis yang sama di No. C-13-6, Vista Mutiara, Jalan Vista Mutiara, Persimpangan Jalan Ambong Kiri, Kepong Baru di sini pada pukul 3 petang hari yang sama.
Perbicaraan di hadapan Majistret Hafizza Sauni bersambung 30 Mei ini.
Dia yang hadir ditemani bapanya, Khairil Anwar ZM Rashidi didakwa mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang boleh didenda maksimum RM100,000 atau penjara lima tahun atau kedua-duanya.
Perbicaraan di hadapan Majistret Hafizza Sauni bersambung 30 Mei ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan