Sabtu, 21 Mei 2011

Enam lelaki, seorang wanita ditahan kes dadah

SEREMBAN 20 Mei - Enam lelaki dan seorang wanita, termasuk pasangan suami isteri ditahan selepas dipercayai terlibat kes dadah dalam empat kes berasingan di negeri ini, semalam dan Selasa lalu.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik negeri, Supritendan R.Ravichandran berkata, dalam kes pertama, sepasukan polis bertindak menahan dua lelaki tempatan berusia 43 dan 51 tahun pukul 10.45 malam selepas menyerbu sebuah rumah di Kampung Tiong dekat Gemas di Tampin di sini, semalam.
Jelasnya, hasil serbuan pihaknya menemui dadah jenis heroin 448.9 gram (g) bernilai RM149,633.
"Salah seorang suspek cuba menyerang polis dengan senjata renjatan elektrik. Bagaimanapun, polis berjaya menumpaskannya dan menahan kedua-dua mereka yang berasal dari Segamat, Johor itu.
"Siasatan lanjut mendapati, kedua-dua suspek mempunyai rekod jenayah lampau berkaitan dadah. Turut dirampas dua buah kereta Toyota dan Proton Wira serta sebuah motosikal Yamaha LC," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen negeri di sini, hari ini.
Ravichandran memberitahu, dalam kes kedua pada hari yang sama, polis turut menahan dua lelaki berusia 30-an pada pukul 12.45 tengah hari selepas menyerbu sebuah rumah di Park Avenue, Seremban 2 di sini.
Katanya, hasil pemeriksaan polis menjumpai dadah jenis ganja seberat 563g dan heroin 40.3g di rumah tersebut yang kesemuanya bernilai RM15,992.
"Kes ketiga pada hari yang sama juga polis berjaya menahan seorang lelaki berusia 20-an pada pukul 5.45 petang di sebuah rumah di Pinggir Senawang di sini selepas menerima maklumat awam.
"Hasil tangkapan polis menjumpai dadah jenis heroin seberat 16.9g bernilai RM5,866 di rumah suspek," katanya.
Dalam perkembangan berkaitan, Ravichandran berkata, kes keempat Selasa lalu pula, sepasang suami isteri berusia 30-an ditahan oleh polis kira-kira pukul 6 pagi di sebuah rumah di Desa Anggerik di Nilai di sini.
"Hasil tangkapan polis menemui dadah jenis ganja 490g bernilai RM1,200 dan suami kepada wanita terbabit turut disahkan positif dadah menerusi ujian air kencing," ujarnya.
Kata beliau, kes semua kes dadah terbabit disiasat di bawah Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan