Sabtu, 21 Mei 2011

Prostar mematangkan saya - Sandra Sigan

KAPIT 19 Mei - Anggota Cemerlang Kelab Program Sihat Tanpa Dadah (Prostar) dalam Mini Konvensyen Doktor Muda dan Prostar 2011 Bahagian Kapit, Sandra Sigan, menyifatkan penglibatannya dalam aktiviti itu sejak 2008 sebagai pengalaman yang cukup bermakna.
Sandra, 18, berkata, penglibatannya dalam Kelab Prostar SMK Selirik juga berjaya mematangkan dirinya dan pada masa yang sama membantu beliau menjadi seorang pelajar yang berkualiti.
"Walaupun sibuk dengan pelajaran kerana bakal menghadapi peperiksaan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) pada penghujung tahun ini, namun saya masih sempat menyertai pelbagai aktiviti yang dianjurkan oleh Kelab Prostar.
"Di sekolah saya, Kelab Prostar merupakan antara kelab paling aktif dengan penganjuran pelbagai aktiviti. Antaranya aktiviti kebajikan seperti Program Titian Kasih, pertandingan futsal, melukis mural, melukis poster, menghasilkan buku skrap serta pagi sihat bersama Prostar," katanya.
Dalam pertemuan itu, pelajar yang menuntut di SMK Selirik itu mengakui, selain aktiviti yang menarik, beliau bergiat aktif dengan Kelab Prostar sekolah kerana guru pembimbing sangat aktif dan memahami kehendak pelajar.
"Kalau ada sebarang pertandingan atau aktiviti yang dilakukan, guru pembimbing akan memastikan segala-galanya berjalan lancar.
"Malah guru pembimbing sanggup menghabiskan masa rehat pada waktu petang dan malam semata-mata untuk melihat kejayaan kami.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan